logo agac final-01

בכל מקום

שירות בכל הארץ

דברו איתנו עכשיו

לחצו כאן לשיחה בווטסאפ

חייגו עכשיו

תמיכת לקוחות 24/7

המומחים שלנו מוכנים לעזור לך עוד היום!

אישורי כיבוי אש

אנו בחברת א.ג שירותי הנדסה מתמחים בבדיקת תקינות ותכנון מערכת חדשות עבור עסקים קיימים וחדשים לצורך קבלת אישור כיבוי אש.

במסגרת תהליך הוצאת רישיון לעסק חדש או חידוש הרישיון לעסק קיים, בעלי עסקים נדרשים לוודא שיש בידיהם אישור כיבוי אש.

אישור זה למעשה מקנה גושפנקא לכך שהעסק בטוח לציבור ולעובדיו במקרה של דליקות ושריפות, שהוא עומד בדרישות המחמירות של שירותי הכבאות ושהוא מספק דרכים יעילות למניעת דליקות והתמודדות עם שריפות.

 

מדוע חשוב להוציא אישור כיבוי אש?

קבלת אישור כיבוי אש היא לא רק כדי לאפשר לעסק לפעול בצורה חוקית, אלא גם כדי לשמור על ביטחון הציבור הנמצא בסביבת העסק – לקוחות, עובדים ועוברי אורח.

עסקים שאין להם אישור כיבוי אש עלולים להיכשל בהתמודדות עם דליקות ושריפות וחיי אדם עלולים להיות בסכנה.

כמובן שאישור כיבוי אש אינו מונע היווצרות של שריפות בעתיד, אך הוא מהווה חותמת לכך שנעשו כל הבדיקות המתאימות כדי לצמצם כמה שניתן את הסיכון לשריפות.

 

אילו אישורים דורשות רשויות כיבוי אש?

על מנת לקבל אישור כיבוי אש לעסק שלכם, רשויות כיבוי אש דורשות אישור מעבדה מוסמכת על התקנת מערכות ספרינקלרים לפי התקן, אישור אפיון המים כך שהמערכת תותאם לרמת הסיכון הקיימת בעסק, אישור מעבדה מוסמכת על התקנת מערכת גלאים וכיבוי ללוחות חשמל, אישור חשמלאי בודק המעיד על תקינות מתקן החשמל בהתאם לחוק החשמל, אישור ציוד כיבוי במים וציוד מטלטלין, שילוט והכוונה הכולל למשל סימון לוחות החשמל בשילוט פולט אור עם הכיתוב "לוח חשמל ראשי" או מפסק זרם ראשי", אישור תקינות נדפים או ערובות למנדפים, אישור ניקיון ערובות המנדף לפי תקן 1001 שחרור עשן, אישור שחרור עשן לפי תקן 1001, אישור התקנת מפוח העומד בחום של 250 מעלות ומחובר לגנרטור חירום, אישור התקנת פנל פיקוד כבאים בכניסה לעסק, אישור ממהנדס או הנדסאי מיזוג אוויר על תקינות המפוח ועמידתו בתקן 1001, אישור על כך שחדרי חשמל פנויים ונקיים ושכל ארונות החשמל סגורים ואטומים בחומר מעכב בעירה, אישור על התקנת מערכות כיבוי אוטומטי בגז לפי התקן ועוד.

 

איך מוציאים אישור כיבוי אש?

על מנת שתוכלו לקבל אישור כיבוי אש, עליכם לבנות תכנית הכוללת סעיפים שונים בנושא טיפול בשריפות והימנעות משריפה.

התכנית צריכה להיות מפורטת מאוד, ולכלול התייחסות לחומרי הגלם שמהם בנוי בית העסק שלכם, האמצעים שיש בידכם להתמודדות עם דליקה או שריפה והמיקום של אותם אמצעים בבית העסק, מערכות גילוי עשן שקיימים במבנה ועוד.

מפקח בטיחות אש בעסק יחד עם בודקים מקצועיים מטעם רשות הכבאות וההצלה בישראל יגיעו לבית העסק שלכם על מנת לערוך את הבדיקות המתאימות. הם יבחנו כיצד הסעיפים המפורטים בתכנית מיושמים בפועל והאם בוצעו כל סידורי בטיחות וההצלה כפי שנדרשים. במידת הצורך ייתכן שתהיה ביקורת חוזרת בבית העסק. לאחר שהבדיקות יעברו בהצלחה, תהיו רשאים לקבל אישור כיבוי אש לעסק ורשות הכבאות תמליץ לרשות המקומית על קבלת רישיון עסק או על חידוש הרישיון.

ומה קורה אם העסק שלכם לא עמד בכל הדרישות של הכבאות? במקרה כזה רשות הכבאות וההצלה בישראל עלולה להעביר לרשות המקומית שבה ממוקם העסק שלכם סירוב להעניק לכם רישיון עסק. לכן, חשוב מאוד לוודא שאתם עומדים בכל הדרישות של הכבאות.

אם אתם זקוקים לאישור כיבוי אש, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר. אנו נשמח לספק עבורכם את כל הבדיקות הנדרשות ואת התכנון המתאים על מנת שתקבלו בהקדם אישור כיבוי אש ותוכלו להפעיל את העסק שלכם כחוק.

אז איך אפשר לעזור לך?

השאירו פרטים למידע נוסף ותכף נדבר...

בואו נדבר עכשיו
היי נשמח לעזור!
היי😊
איך נוכל לעזור?